گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

خاطرات ، گردش ها و برنامه های دوچرخه سواری در بوشهر
گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

خاطرات ، گردش ها و برنامه های دوچرخه سواری در بوشهر

تور دور امارات - قسمت پنجم



قبل از شروع این قسمت باید مطلبی رو بگم که قبلا فراموش کرده بودم. ما توی بوشهر از سایتی به نام (http://www.couchsurfing.org/) استفاده کردیم برای پیدا کردن میزبان های احتمالی در شهرهای امارات و در واقع به تمام شهرها و محل های که قصد اقامت داشتیم ایمیل زدیم و تنها کسی که در زمان حضور ما در اون شهر بود فردی بود به نام ریک که در شهر العین ساکن بود و ایشون خیلی خوب جواب ما رو دادن و در واقع قبول کردند که میزبان ما باشند.

ادامه مطلب ...

تور دور امارات - قسمت چهارم

با رسیدن به شهر زید چون امروز رو تو گرما رکاب زده بودیم بدمون نمیومد که هتلی بگیریم و تنی به آب بزنیم ولی دریغ از یک مسافرخونه در پیتی .

از هر کسی میپرسیدیم میگفت اینجا " فندق لا موجود " ولی باز ما قانع نمیشدیم و بازم سئوال میکردیم چون باورمون نمیشد یه شهر هتل یا حتی مسافرخونه ای نداشته باشه . البته بعدها که شرحش رو میگم توسط مامورین پلیس متوجه شدیم که به خاطر نزدیکیش با شارجه (50 کیلومتر) همه از هتل های اونجا استفاده میکنند.


ادامه مطلب ...

تور دور امارات - قسمت سوم

در ابتدای شهر به یک مجتمع تجاری زیبا برخوردیم و خوشحال شدیم که به یک شهر زیبا وارد شدیم و همینطور به مسیرمون ادامه دادیم تا به مثلا مرکز شهر برسیم غافل از اینکه اصلا شهری وجود نداره جز یک روستای نسبتا بزرگ بدون هیچ جای مناسبی جهت کمپ زدن از این رو بعد از استفاده از سرویس بهداشتی یک مسجد (توی امارات چیزی که به وفور یافت میشه مسجد و سیستمهای بهداشتی خیلی تمیزه و از این جهت دوستان کلا مشکلی رو نخواهند داشت) و گشتی توی مثلا شهر تصمیم گرفتیم به همون مرکز تجاری که حدودا 5 کیلومتر با شهر فاصله داشت برگردیم.


ادامه مطلب ...

تور دور امارات - قسمت دوم

خوب زمان رو حسابی از دست داده بودیم و این مسئله کلافه کننده بود چون طبق برنامه ما باید تا جزیره الحمرا رو رکاب میزدیم از این رو سریع به دوست خوبمون آقا فرشید زنگ زدیم تا بیاد امانتی رو که براش آورده بودیم بهش بدیم و سریع راهی بشیم.
با اومدن فرشید و دیدن اینکه موفق نشده شیخ شارجه که مسئول هیئت دوچرخه سواری هم بود رو پیدا کنه تا مجوزی رو که برای محکم کاری دنبالش بودیم رو امضا کنه با مهرداد به طرف هیئت دراجات همون دوچرخه سواری رفتن که شاید موفق بشن شیخ رو پیدا کنند و زیر درخواست ما رو امضا کنه ولی زهی خیال باطل چون اصلا هرچی این در و اون در زدن فایده ای نداشته و وقتی بهشون میگفتن چکار کنیم کارمندها میگفتن شیخه چکارش میتونیم بکنیم 

ساختمان ترمینال کشتیرانی شارجه

ادامه مطلب ...

تور دور امارات قسمت اول

خوب همونطور که توی قسمت آخر تور قشم گفتم فاصله هتل تا اسکله شرکت والفجر رو که حدودا 15 کیلومتر بود رو رکاب زدیم و حدود ساعت 7.5 به ترمینال رسیدیم .

در بدو ورود دوچرخه ها رو در گوشه ای از سالن گذاشتیم و منتظر موندیم تا کارهای معمول آغاز بشه. توی یه نگاه کلی متوجه شدیم مسافر ها اکثرا کسایی هستند که تو امارات کار میکنند و تعدادی مسافر عمانی هم بودند که یه جورایی به نظر میومد همگی از یک طایفه اند و همینطور یک مسافر یا در واقع توریست کره ای و یک زن و شوهر که به نظر میومدن اروپایی باشند.




ادامه مطلب ...