چند وقتی بود این مسئله رفته بود رو مخم که در صورت نبودن تلنبه تیوپ رو با استفاده از تایر ماشین باد بزنیم.که چند روز پیش تو پینک بایک تو قسمت تک تیوزدیش یه مقاله راجع به باد کردن همزمان دو لاستیک دیدم(اینم لینکشTech Tuesday - Make a Ghetto Tubeless Tire Inflator)بعد دیگه دیدم نمیشه باس دست به کار بشم .ودر آخر یه همچین چیزی ساختم.که در این جا آموزشش رو برای علاقه مندان میزارم.
خوب شروع میکنیم.
وسایل مورد نیاز:
2 عدد شلنگ تلنبه های معمولی
2 عدد بست شیرهای گاز
1 عدد رابط دو طرفه ی شیلنگ
که البته اگر یه چیز شیر مانند مثل این که باز و بسته بشه گیر بیارین خیلی بهتره
1 عدد تیغ موکت بری(کاتر)
روش ساخت:
ابتدا انتهای شیلنگ ها رو با کاتر میبرین سپس دو تا بست رو میندازین تو شیلنگا بعدش ته دو تا شیلنگ رو به دو طرف رابط وصل کنید.حالا با استفاده از دو تا بست ،شیلنگا رو به رابط محکم کنید.حالا تلنبه ی یه سره (رابطی)خودتونو دارین.
روش باد کردن تیوپ:
اول دو سر تلنبه رو به سر والوا (یه سر به تیوپ دوچرخه و یه سر به لاستیک ماشین)میچسبونید ولی فرو نکنید.دستاتونو پشت ضامن ها بذارید حالا سرای تلنبه رو فرو کنید و با دستاتون ضامنای تلنبه رو کمی به داخل فشار بدید(ضامنا رو تا آخر نبندید)بعد از چند ثانیه که تیوپ باد شد به سرعت ضامنا رو ول کرده و سریع تلنبه رو در بیارید.
به همین سادگی چرخ شما باد میشه
پی نوشت:
1)با انجام یه سری محاسبات میشه بیشینه (ماکزیمم)بادی که میشه زد رو به دست آورد که البته به دلیل نبودن بعضی از مولفه ها و کمبود اطلاعات ریاضی بنده نتونستم به معادلش دست پیدا کنم.
2)لازم به ذکر که با انجام این عمل تغییر آنچنانی در باد لاستیک خودرو ایجاد نمیشه.پس با خیال راحت و بدون عذاب وجدان میتونید با هر ماشینی چرختونو باد کنید.
3)همون جور که اول متن گفتم این راه حل برای مواقعی خوبه که تلنبه در دسترس نباشه ولی ماشین باشه.
4)هنگام جدا کردن سرها از والو بهتره که اول سری که به لاستیک دو چرخه متصل هست رو جداکنید
5)موضوع دیگه ای به ذهنم نمیرسه.پس:
موفق و پیروز باشید