گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

خاطرات ، گردش ها و برنامه های دوچرخه سواری در بوشهر

تور دوچرخه سواری قشم - قسمت آخر

با رسیدن به شهر درگهان سریع آمار جایی رو که میتونستیم کمپ بزنیم رو گرفتیم و چون هنوز جمعیت همیشه خریدار تو بازار ها وووول میخوردند خیلی سریع تونستیم یه جای خیلی خوب رو برای چادر زدن پیدا کنیم.

بعد از برپا کردن چادر و کارهای جاری احساس گرسنگی بد جو به سراغمون اومد و مهرداد راهی خرید مایحتاج شام شد ولی از اونجا که تو این شهر کفش و کیف و لباس خیلی راحت تر پیدا میشه مدت خیلی زیادی رو صرف پیدا کردن شام کرد و در نهایت با سه پرس ماکارونی آماده برگشت و خوب دیگه ادامه کار رو خودتون میدونید و لازم به عرض نیست

البته اون شب گه گاه یه نم بارون هم میومد که کمی نگرانمون کرده بود ولی در کل بعد از شام تا خود صبح تخت خوابیدیم و اگر بارون هم اومده بود حداقل ما متوجه نشدیم.

صبح روز بعد (25 دی)  در یک هوای بسیار مطبوع بیدار شدیم و بساط صبحونه رو همونجا برپا کردیم و چون حدود 25 کیلومتر با قشم فاصله نداشتیم ، هیچ عجله ای برای شروع کار نبود.

بعد از خوردن صبحانه و جمع کردن وسایل آماده رفتن شدیم و سعی کردیم از وسط مرکز تجاری درگهان که در واقع یک خیابون بود عبور کنیم ولی بعضی اوقات شکل و شمایل بعضی از مغازه ها جلب توجه میکرد.

بعد از خارج شدن از درگهان به یک چهارراه بزگ رسیدیم و از اینجا به بعد کیفیت جاده عالی بود.

دانشگاه آزاد قشم

با نزدیک شدن به قشم کم کم مناظر زیبایی از قشم هم نمایان میشد که چند تا از این مناظر رو میتونید مشاهده کنید.

و در نهایت در ساعت حدود 11 به قشم رسیدیم و چون تصمیم داشتیم به موزه قشم بریم لباس هامون رو عوض کردیم و با پرس و جوی زیاد بالاخره آدرس رو پیدا کردیم البته قبل از رسیدن به موزه به یه نفر برخورد کردیم که سه چرخه جالبی داشت و خودش میگفت اهل زابله ولی ما فکر میکردیم باید پاکستانی باشه.

و در نهایت موزه زیبای قشم که با وصف اینکه ساعت 12 تعطیل میشد ولی نگهبان اونجا لطف کرد و در رو برامون باز کرد تا ما بتونیم یه دل سیر اونجا رو ببینیم.

در واقع موزه جهانى ژئوپارک قشم یکى از کاملترین موزه هاى حیات وحش ایران از جهت تنوع زیستیه که در مساحتى بالغ بر 1000 متر مربع بیش از سه هزار نمونه جانورى را در خود جاى داده .
این موزه در سال 1374 توسط سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس شده و کلیه نمونه هاى موجود در آن با همکارى استاد رضا پارسا تاکسیدرمى گردیده. از ویژگیهاى این مکان که آنرا از دیگر موزه هاى کشور متمایز مى کند بومى بودن بیش از 95% نمونه هاى آن است.
 در میان پرندگانى که در موزه به نمایش گذاشته شده اند بزرگترین پرنده دنیا ، پلیکان پا خاکسترى و یکى از کوچکترین پرندگان دنیا یعنى شهد خور به چشم مى خورند.
و همینطور مار شاخدار و مار جعفرى که سمى ترین مارهاى جزیره قشم مى باشند و بزرگترین سوسمار ایران یعنى بزمجه ( گونه بزمجه خزرى ) از دیگر خزندگان موجود در موزه است.
کوچکترین و بزرگترین پستاندار دنیا هم در این مکان موجوده . حشره خور کوتوله با وزنى حدود 3/1 تا 7/1 گرم و جثه 3 تا 4 سانتى مترى در مقابل اسکلت نهنگ گوژپشت 15 مترى هر بیننده اى را به تحسین وا مى داره .

بعد از دیدن کامل موزه چون روز بعد بلیط کشتی داشتیم برای تور امارات تصمیم گرفتیم به بندر عباس بریم و شب رو اونجا بمونیم چون نمیشه رو هوای اونجا حساب کرد و اگر طوفانی میشد ممکن بود اونجا موندگار بشیم و کل برنامه هامون خراب میشد.

به همین خاطر به اسکله رفتیم و با همون قایق های آذرخش به بندر برگشتیم.

با رسیدن به بندر تصمیم گرفتیم یه هتل بگیریم و بعد از چند روز یه استراحت و حمام حسابی بکنیم و بخاطر همین هتلی رو که تقریبا روبروی اسکله بود رو انتخاب کردیم.

بعد از بردن وسایل به داخل هتل من دوباره تا ترمینال رفتم تا یکسری وسایل رو که از بوشهر برامون فرستاده بودن رو بگیرم.

خوب شب رو هم به گردش توی شهر و رفتن به کافی نت گذروندیم و همینطور صبح روز بعد من برای خرید سفارش دوست خوبم فرشید رفتم چون چیزی رو میخواست که تو دبی نتونسته بود پیدا کنه و خوشبختانه بعد از خرید اون قطعه به هتل برگشتم و بعد از استراحت کوتاه و دیدن فوتبال های لیگ که اصلا به مزاقمون خوش نیومد بار و بنه رو جمع کردیم و به طرف اسکله شهید باهنر که حدود 15 کیلومتر با هتل فاصله داشت رفتیم و میشه گفت با رسیدن به اسکله والفجر تور قشم ما به پایان رسید و دوستان میتونند ادامه سفرنامه رو در تور امارات ملاحظه بفرمایند.