گروه دوچرخه سواری اطلس بوشهر

خاطرات ، گردش ها و برنامه های دوچرخه سواری در بوشهر

تور دوچرخه سواری قشم - قسمت اول

بازم هوای خوب این روزهای جنوب کشور و وسوسه های تموم نشدنیمون برنامه ریزی یک سفر رو تو ذهنمون انداخت و چون تا حالا موفق به دیدن جزیره قشم نشده بودیم در ابتدا قرار بود دور جزیره قشم رو بزنیم ولی نزدیکی جزیره قشم و کشورهای حاشیه خلیج فارس و گرفتن ویزای امارات که نسبتا راحت بود ما رو وسوسه کرد که بعد از جزیره قشم دور کشور امارات رو هم بزنیم. 

از این رو این سفر مقدمات زیادی رو طلب میکرد که در این قسمت به مراحل  آماده سازی کار میپردازم. 

در ایتدا نقشه مسیر هایی رو که قرار بود در قشم و امارات رکاب بزنیم رو درآوردیم و میزان زمان مورد نیاز رو محاسبه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای قشم سه روز و برای امارات 8 روز کافیه و 3 روز هم گذاشتیم برای اتفاقات پیش بینی نشده در امارات و یا اینکه زمان کافی رو برای دیدن شهر دبی که در انتهاس مسیرمون بود رو داشته باشیم . 

برنامه سفر رو به این صورت طراحی کردیم که از بوشهر رو تا بندرعباس رو با اتوبوس بریم و از اونجا به قشم و بعد از اتمام تور قشم مجددا به بندرعباس برگردیم و از اونجا با کشتی والفجر به امارات بریم که بعدا متوجه شدیم کشتی از ایران فقط به بندر شارجه میره و شروع برنامه ریزیمون شد شهر شارجه و بعد از اتمام تور امارات از دبی با هواپیما به بوشهر برگردیم .

در ابتدا فکر نمیکردیم که از بوشهر هم بشه بلیط کشتی رو تهیه کرد و بیشتر روی راهی که بشه از بندر عباس بلیط رو تهیه کرد متمرکز بودیم ولی بعد از دیدن سایت کشتیرانی والفجر متوجه شدیم آژانس لیان سیر با والفجر قرارداد داره پس کلیه کارها رو سپردیم به این آژانس ، یعنی گرفتن بلیط کشتی و هواپیما و همینطور ویزا امارات.

توی این مرحله متوجه شدیم چون سفرمون با کشتیه باید حتما از ویزای عادی استفاده کنیم و مدت اقامتمون هم در دبی نباید از 14 روز بیشتر بشه بخاطر همین شروع سفر رو گذاشتیم 22 دی و انتهای سفر رو گذاشتیم 8 بهمن.

از شانس بدمون آماده کردن مقدمات مصادف شد با گرونی دلار و هر لحظه خبرهای بدی از آژانس میومد مبنی بر گرانتر شدن هزینه ویزا و بلیط و یه چیزی که ما اصلا بهش فکر نکرده بودیم هزینه زیاد بلیط برگشت بود چون اگه بلیط یکسره و از امارات به بوشهر رو میگرفتیم باید با ارز اون کشور میگرفتیم و این مسئله رو آخرای مقدمات سفر فهمیدیم و جای تغییر برنامه وجود نداشت و در نهایت مقدمات به شرح زیر آماده شد :

بلیط کشتی از بندر به شارجه : 83 هزار تومن

ویزای زیارتی 14 روزه : 127 هزار و 500 تومن

بلیط هواپیما از دبی به بوشهر : 269 هزار تومن

خروجی از مرز دریایی : 11 هزارتومن

و در نهایت گواهینامه بین المللی برای روز مبادا : 32 هزار تومن

  

و یه مسئله دیگه که آخر حال گیری بود این مسئله بود که متوجه شدیم ارز مسافری به سفر دریایی شده فقط و فقط 400 دلار اونم با دلار حدود 1370 تومن . 

با همه این مسائل تصمیم داشتیم تا آخر کار رو بریم و پا پس نزاریم و با هماهنگی با هیئت (که جا داره بازم بابت همکاریشون تشکر کنم ) و عدم همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دبی که چندین بار تماس داشتیم ولی نتونستیم هیچ همکاری رو ازشون دریافت کنیم و یه سری هماهنگی هایی جزیی دیگه و خرید بلیط اتوبوس و آماده کردن وسایل سفر در روز پنج شنبه 22 دی ماه به طرف ترمینال حرکت کردیم و بعد از رسیدن به اتوبوس اولین کار که همانا چونه زدن با راننده جهت هزینه حمل دوچرخه ها بود شروع کردیم چون اون میگفت بابت هر دوچرخه 35 هزارتومن  و ما اصلا این مسئله تو کتمون نمیرفت و با کلی من بمیرم و تو بمیری به 17 هزار و پونصد برای هر دوچرخه راضیش کردیم و در نهایت اتوبوس در یک بعدالظهر ابری و بارونی به طرف بندرعباس حرکت کرد

تاریخ ارسال: جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ب.ظ | نویسنده: مدیر | چاپ مطلب 4 نظر